LiftUp 2.0 workshop-sorozat és Graduation Day

2021. április 10-én indult el a Nemzeti Tehetség Központ londoni irodájának, a New Generation Centre Londonnak, valamint a StartITUp Győr csapatának közös workshop-sorozata. A Liftup célja, hogy a résztvevőket a szakemberek végigvezessék az elméleti és gyakorlati szempontok alapján, többek között az ötletelés, problémamegoldás, az üzleti modell, valamint a prezentálás lépésein.

Az első alkalom során Réti Virág, egy nemzetközi startup vállalkozó segítségével a résztvevők csapatokba rendeződtek, és egy-egy témakört választva elkezdődött a választott problémakör és a lehetséges megoldások feltérképezése. A workshop-sorozat második alkalmával Paris Noble-lel ismerkedtek meg, aki a Design Thinking fortélyait mutatta be. Paris az Elevate Strategy & Design stratégiai fókuszú design ügynökség egyik társalapítója, így rendkívül hasznos tippeket tudott átadni a hallgatóságnak.

A csoportok az órákon a Miro virtuális kollaborációt segítő eszközzel dolgoztak. A szervezők ide töltötték fel az aktuális feladatokat, amelyeket, a platform segítségével közösen, egyidejűleg tudtak megoldani. Volt szó a „buyer persona” elkészítéséről, valamint a „journey mapping”-ről is.

A harmadik alkalommal a pénzügyi tervezésé volt a főszerep. Két vendégelőadói szekció is helyet kapott a napi menetrendben, a Briefly.work startup alapítója, Bittera Réka, valamint a Fridai startup vezetője, Engelhardt Márk is mesélt a startupper lét kihívásairól a résztvevőknek. Ezután a pénzügyi alapokról szóló előadást Khader Attila tartotta, aki 2016 óta a Startup Campus vezető tanácsadója, 2019 óta pedig a Quantum Leap inkubátor ügyvezetője. Hasznosnak bizonyult a cash flow tervezésével kapcsolatos gyorstalpaló előadás, mellyel szintén bővítették az üzleti terveiket a résztvevők, feladatként pedig a már korábban kialakult csapatok a Business Model Canvas (BMC) modell kidolgozásán is ügyeskedtek.

Az utolsó alkalom során a csapatok az előző hetek alkalmával elkészített ötleteikre koncentráltak, illetve arra, hogyan is adják úgy elő azt, hogy az felkeltse a célközönség figyelmét. Ehhez Justine Harcourt de Tourville, egy nemzetközileg is elismert kommunikációs tréner nyújtott segítséget. Justine a pitch-elés elméleti részétől egészen a gyakorlati példákon át igyekezett átadni azt, hogy hogyan hasson valaki a hallgatóságra minél jobban.

Május 5-én a került sor az úgy nevezett Graduation Day eseményre, melynek keretében a csapatok bemutatták ötleteiket a nagyközönség előtt. A workshop alkalmainak résztvevői értékes és hasznos nyereményekkel térhettek haza. A „Legjobb Pitch” díját a Curify csapata, a „Leginnovatívabb Ötletét” a SmartGrow vihette haza. A „Befektetésre érett ötlet” díjat a 3+1 Testőr (“Apropó”) kapta, míg a „Social Impact” különdíj nyertese a Green Digital lett. A „Green Card” díját pedig a Kriptohuszárok vihették haza. A zsűritagok dr. Papp Zsófia (a Nemzeti Tehetség Központ ügyvezetője), Mülek Andrea (az NKFIH, Hungarian Startup University Programme alapítója), Sándor Attila (MeOut elnöke és alapítója, EuroAsian Startup Awards alapítója), illetve Molnár Pál (Szintézis-Net innovációs igazgató, TicketNinja alapítója) voltak.

Lemaradtál a Graduation Day-ről?

Ne aggódj, itt megnézheted!

One thought on “LiftUp 2.0 workshop-sorozat és Graduation Day

Comments are closed.

Translate the site »
Scroll Up